La Fibra òptica arriba a Calldetenes (FTTH).

dilluns, 25 de juliol del 2011

Fa uns dies em vaig assabentar, de que uns treballadors amb una furgoneta d' una de empresa de instal·lació de fibra òptica, estaven treballant per alguns carrers de Calldetenes. Encuriosit pel que estaven fent, quant hi va haver oportunitat els hi vaig preguntar, i em varen respondre que estaven instal·lant la tecnologia FTTH (fiber to the home) a Calldetenes, i que en tres mesos o poc més la fibra arribaria a totes les cases del poble. També em vàren fer saber que el projecte era de Telefònica (actualment Movistar)

Degut al fet de que els habitatges de Calldetenes en general estan a una distancia important de la central que en dona el servei ADSL, la del carrer Sant Fidel de Vic, i al mal estat de l' actual infraestructura de fil de coure, els darrers anys molts veïns han patit averies amb molta freqüència, i les queixes, reclamacions i canvis de companyia han estat freqüents. Em consta que l' anterior alcalde havia reivindicat en diferent ocasions i per escrit,  millores en la infraestructura del poble, ja que en molts casos fins i tot els usuaris quedavem  lluny d' assolir els 3Mb que es el màxim que les companyies contracten actualment al poble. Tots els costos que representen aquets inconvenients, i les noves oportunitats  de negoci que Telefónica deu intuir (Imagenio etc..), els han portat  a incloure Calldetenes en el seu pla de negoci, i a fer millores en la seva infraestructura.
Posat amb contacte amb Telefónica per si ja podia disposar del servei, em varen fer saber que a casa meva de moment encara no el podia contractar, però que Telefónica enviaria a tothom una carta a mesura que la contractació fos possible,  una contractació que resulta d' especial interès,  per els que pateixen averies freqüents, i sobretot pels que intercanviant moltes fotografies, vídeos o arxius a Internet, en especial en el moment de pujar-los, o per els que vulguin accedir a serveis tipus Imagenio.

Un dels serveis municipals que tindria que millorar en el moment que el FTTH estigui disponible, i que l' ajuntament faria bé en contractar tant aviat com sigui possible, es el de la xarxa Wifi municipal, que pel que tinc entès es força defectuós degut al poc ample de banda de la línia ADSL que li dona suport.

Aprofito per adjuntar també l' enllaç a la pagina de Movistar (Telefònica), on explica els serveis que ofereix en aquest moment sobre fibra.

5 comentaris:

Santi ha dit...

Una bona explicació, moltes gràcies.
Ja era hora que fessin alguna cosa aquesta gent de Movistar a Calldetenes, perquè realment erem un cul de sac.

Anònim ha dit...

A Calldetenes seria força senzill fer-hi arribar Fibra Òptica de guifi.net, actualment ja passa per l'Eix i n'hi ha al carrer Indústria de Vic.

Si us espereu a que les operadores tradicionals us la portin, amb bona amplada de banda i a bon preu, aneu prenent seient.

Si el què voleu és millorar, contacteu amb la Fundació guifi.net per preparar un projecte per Calldetenes. Actualment a Gurb hi ha un circuït de fibra òptica actiu a la velocitat d'1 Gbit per segon.

Joan Pi Puig ha dit...

Benvolgut Anònim,

Primer que res agrair-te la teva aportació.

Fa uns mesos vaig estar en contacte amb en Ramón Roca, i varem estar parlant del circuit de Gurb i també de la possibilitat d' exportar-ho a Calldetenes. Vaig arribar a la conclusió, potser equivocada, de que la cosa no era tant senzilla com comentes. De totes maneres i tal com proposes, contactaré amb Guifi.net per veure la viabilitat del projecte.

Moltes gràcies

Santi ha dit...

Per l'anònim. Millors seria que posessis nom a l'anonimat, això ens pot ajudar a solucionar problemes que actualment té moltes poblacions. Amb en Joan no fa gaire estabem parlant amb gent de guifi.net i tal com ell et diu em sembla que no és tan sencill com ho exposes, però gràcies de totes maneres.

Joan Pi Puig ha dit...

Santi,

Ahir mateix em vaig posar en contacte amb Guifi.net tal com es proposa en el escrit. Quan rebi la resposta en tornem a parlar.